Memòria final del projecte d'innovació: 2015 PID-UB/017
Integració de coneixements: “Donant sentit al que estudia un futur Podòleg”
Al grau de Podologia existeix una certa reticència per part dels estudiants a veure la necessitat d’estudiar conceptes bàsics de matèries de primer que per a ells resulten molt allunyats de la seva futura pràctica professional. L’actual model d’assignatures independents i no coordinades temporalment dificulta la connexió dels coneixements de les diferents matèries de primer. Per aquest motiu ens vam proposar el professorat de Fisiologia, Bioquímica i Biofísica portar a terme el projecte d’integració de coneixements. Aquest projecte s’emmarca en les directrius de l’ESEE i te en compte les noves tendències per promoure curriculums més integrats i interdisciplinaris en el camp de les ciències de la salut (Rosell et al 2002, Vicedo et al. 2009).
Aquest projecte s’ha portat a terme durant el primer quadrimestre del curs 2015-16 i s’han elaborat treballs d’integració de coneixements entorn a temes generals i d’altres més específics del camp de la Podologia amb l’objectiu aconseguir una major coordinació entre les diferents disciplines participants i a la vegada proporcionar contextos significatius d’aprenentatge. La iniciativa va tenir una gran acollida per part dels estudiants i es van formar 6 grups de treball d’entre 7-10 participants. Aquesta memòria recull l’experiència realitzada i analitza la incidència positiva del treball d’integració en els resultats de l’assignatura valorats mitjançant enquestes i preguntes específiques d’integració a la prova d’avaluació final.