Informe del projecte d'innovació 2014PDI-UB/028
L’aprenentatge basat en problemes (ABP) és una estratègia didàctica innovadora centrada en l’estudiant, que facilita l’adquisició d’unes habilitats i competències indispensables en l’entorn professional i que proporciona el context adequat per afavorir el treball en grup i l’aprenentatge significatiu. El projecte que aquí presentem neix per la necessitat de motivar i implicar els estudiants d’Odontologia (2on-4rt curs) en l’aprenentatge i assoliment de les competències transversals i les específiques definides en el pla docent de l’assignatura optativa Teràpia gènica i molecular durant el curs 2013-2014.
Aquest projecte va consistir en que els alumnes resolguessin un cas mitjançant un treball de grup seguint la dinàmica de l’ABP amb supervisió de les sessions grupals per un tutor i que va concloure amb el disseny d’una estratègia terapèutica innovadora aplicada a un desordre de la salut. En aquest informe es presenta l’experiència realitzada, tenint en compte aspectes logístics, descripció de les dinàmiques de grup i avaluació de l’experiència per part dels estudiants i dels tutors. També s’ha valorat de forma objectiva la seva incidència en els resultats globals de l’assignatura i s’han comparat els resultats d’aquest curs amb els dels cursos previs. Per últim i arrel dels resultats presentats i les conclusions es plantegen les perspectives d’implementació en la docència de l’ensenyament.