Aprovat per la Comissió Acadèmica del Consell de Govern de 30-4-08
La majoria de l'oferta formativa actual de la Universitat de Barcelona està basada en l'activitat presencial
de l'alumnat. Tot i que la presencialitat ha de continuar sent un valor d'una universitat com la UB, en el
marc del procés de convergència cap a l'espai europeu d'educació superior és de preveure un increment
de la semipresencialitat.
El Projecte institucional de Política Docent de la UB estableix que s'ha d'acordar quin ha de ser el paper
de la semipresencialitat a la UB i que s'han de prendre les decisions conseqüents, valorant la riquesa de
la presencialitat i les possibilitats de l'aprenentatge virtual.
L'objectiu d'aquest document és establir un marc de referència per dissenyar, planificar i impartir docència
semipresencial (o híbrida) en un ensenyament homologat de la Universitat de Barcelona.
En primer lloc, es conceptualitza el terme semipresencialitat. A continuació, s'estableix què s'ha
d'entendre per semipresencialitat a la Universitat de Barcelona i s'exposen els criteris acadèmics i
docents per tal d'aplicar-la en ensenyaments de la UB.