Podeu consultar la versió castellana al camp recurs relacionat.
En el context actual, sabem que la docència basada únicament en la
transmissió de continguts no proporciona uns bons resultats. Els estudiants
necessiten formació no tan sols per adquirir informació, sinó per
aprendre a organitzar-la i atribuir-hi un sentit i un significat. Per això
es parla contínuament de la necessitat de canviar els mètodes d’ensenyament
centrats en la transmissió del coneixement per metodologies
que afavoreixin el disseny d’activitats centrades en l’aprenentatge.
Abordar la docència universitària centrant-se en l’estudiant implica
que el focus està en qui aprèn, en els seus processos d’aprenentatge
i en la comprensió que es genera sobre el contingut del curs. Des
d'aquesta perspectiva hi ha múltiples metodologies i enfocaments
docents. En aquest treball ens hem centrat en l’anàlisi i l’aplicació de
l’aprenentatge basat en la indagació, atès que creiem que és un tipus
de metodologia que acosta l’aprenentatge als processos d’investigació
i contribueix a la millora de coneixements i habilitats per tractar situacions
complexes.